subota, 25. kolovoza 2018.

Veliki Pivčevac i Mali Rajinac, kolovoz 2018

Na vrhove Zavižanski Pivčevac i Mali Rajinac krenuli smo sa Zavižanske ceste, tristotinjak metara prije velikog parkirališta na Zavižanu. Neposredno kod smjerokaza koji upućuje na Veliki Pivčevac, Mali Rajinac, Krasno i Jezera nalazi se proširenje za parkiranje vozila i markirana planinarska staza koja vodi na imenovane vrhove. Staza vodi visokom bukovom šumom, zaobilazi nekoliko vrtača i izlazi na travnatu zaravan Buljevac. Na toj zaravni nalazi se križanje putova, desno vodi put na Zavižanski Pivčevac a lijevo prema Malom Rajincu. Staza prema V. Pivčevcu vodi u početku opet visokom bukovom šumom koja u završnom dijelu prelazi u klekovinu oštro se uspinjući do samog vrha. Na vrhu se nalazi upisna knjiga a na kamenu je označeno ime vrha i ugrađen je metalni žig. S vrha se pruža pogled prema Velikom Zavižanu, Balinovcu, Malom Rajincu te Rožanskim i Hajdučkim kukovima.

Nastavak puta  opet nas vodi natrag do zaravni Buljevac i kod smjerokaza desno prema Malom Rajincu. Staza dalje vodi visokom bukovom šumom prelazeći nekoliko čistina sve do Generalskog dolca. Završni dio je nešto strmiji, prolazi visokom šumom koja zadnji dijelom prelazi u klekovinu. Na vrhu se nalazi metalni žig ugrađen u kamen i oznaka KT. Prije je ispod oznake KT bila i ploča s natpisom vrha i visinom koju je postavilo PD Zagorske steze, međutim više je nema. S vrha se pruža lijep pogled prema Hajdućkim i Rožanskim kukovima. Prema oba vrha staze su vidljive i dobro markirane a za obilazak je potrebno oko četiri sata.

Mjesto za parkiranje vozila na Zavižanskoj cesti.

Smjerokaz i ulaz u šumu.

Križanje putova, lijevo za Krasno i Jezera a desno za Pivčevac i Rajinac.

Križanje putova na zaravni Buljevac, lijevo za Mali Rajinac a desno za Veliki Pivčevac.

Oštriji uspon prema vrhu.

Kroz visoku klekovinu.

Neposredno pred vrh.

Vrh Veliki Pivčevac

Ponovo povratak na zaravan Buljevac i nastavak smjerokazom desno prema Malom Rajincu.

Visokom bukovom šumom.

Livadnim dijelovima

Križanje putova, nastavak lijevi putom.

Nastavak strmijim dijelom

Visokom šumom

I klekovinom sve do vrha.

Oznaka vrha, KT i metalni žig.

Vrh Mali Rajinac na suprotnoj strani nalazi se oznaka vrha.