petak, 3. rujna 2021.

Dolomiti, ferata Lipella na Tofane di Rozes

I konačno zadnji dan u Dolomitima na redu je bila ferata Lipella o kojoj sam dosta čuo i pročitao i moram priznati da me najviše vukla, koliko zbog svoje dužine i atraktivnosti još više zbog svoje povijesti iz Prvog svjetskog rata. Obzirom da se taj dio Dolomita nalazio na liniji razgraničenja između Austrije i Italije još uvije je mnoštvo bunkera po okolnim vrhovima, najveća zanimljivost je u tome da su ti bunkeri i razni tuneli kopani u stijenama. Ne bi sada govorio o žrtvama iz tog doba i ratu koji se vodio zbog interesa pojedinih grupacija, jer ratove ne pokreću narodi nego određene interesne skupine, pa se stoga vračam ferati i našem cilju.

Ferata se nalazi na Tofane di Rozes, početak vodi okomitim metalnm stepenicama do iskopanog tunela u stijeni dugačkog oko 500 metra koji vodi na suprotnu stranu planine. Na izlasku iz tunela nalazi se ploča s nazivom i početkom ferate. Sama ferata sastoji se od niza okomica i zanimljivih dijelova od kojih su neki bili zaleđeni obzirom da se cijela nalazi u sjenovitoj strani a nama je to jutro temperatura bilo 0°C. Ferata završava na 2700 mnv. Odlazak na vrh smo preskočili opet zbog najave lošeg vremena i s tog dijela smo se planinarskom stazom spustili u dolinu. Meni osobno dan je bio ispunjen u potpunosti jer sam ostvario svoj cilj odlaska u Dolomita a to su ferate, što se tiče vrhova nadam se da će biti vremena. Koliko je zahtjevna ferata možete vidjeti na fotografijama, meni osobno nije obzirom da se trenutno nalazim u dobroj penjačkoj kondiciji tako da bi moja ocjena bila čisto individualna i možda ne bi odgovarala stvarnosti






















































































 

Nema komentara:

Objavi komentar