utorak, 19. listopada 2021.

Južni Velebit - Veliki stolac, listopad 2021

Za Veliki Stolac 1406m. i Šugarsku Dulibu 1210m. izabrali smo put iz Rizvanuše. Iz pravca Gospića prema Karlobagu nakon devet kilometara treba na križanju izaći prema Rizvanuši i voziti do kraja sela  tu prestaje asfalt i počinje makadamska cesta u mjestimično lošem stanju. Nakon desetak kilometara vožnje makadamskom cestom dolazi se do križanja gdje se desno ide prema Panosu, Šugarskoj Dulibi i Velikom Stolcu a ravno se nastavlja prema devastiranom skloništu Jelova Ruja, od tog križanja do Jelove Ruje svega je nekoliko stotina metara. Mi smo vozilo ostavili malo niže od tog križanja jer ima dovoljno mjesta i nastavili Šugarskoj Dulibi. Nakon dva kilometra dolazi se do proširenja ceste gdje se desno planinarskom stazom ide prema Šugarskoj Dulibi, na tom mjestu se nalazi upozoravajuća tabla još iz bivše JNA tako da je mjesto prepoznatljivo. Dalje staza vodi visokom šumom pa izlazi na travnati proplanak i opet u šumu da bi na kraju travnatim proplankom i visokom šumom završila kod Šugarske Dulibe. Stotinjak metar prije Šugarske Dulibe a poslije bunara odvaja se desno markirani put prema Velikom Stolcu. Do tog mjesta nismo nigdje vidjeli niti jedan smjerokaz prema Velikom Stolcu svi smjerokazi upućuju prema Šugarskoj Dulibi, mada prateći GPS trag vidljivo je da postoji ucrtani trag prema Velikom Stolcu međutim ako i postoje markacije one nisu vidljive jer je nisko raslinje.

Vrh je označen hrpom kamenja a žig je ugrađen u jedan kamen dva metra lijevo od vrha. Treba dobro obratiti pažnju jer nigdje nema natpisa vrha a ni mjesto žiga, vidljivo na fotografiji s vrha. S vrha se pruža pogled na sve strane.

Križanje cesta, lijevo Jelova Ruja a desano za Panos, Šugarsku Dulibu i Veliki Stolac.

Na drvetu oznaka za Panos i Šugarsku Dulibu.

Proširenje na kojem desno vodi planinarska staza.

Ugrađeni žig u kamenu.

Oznaka vrha hrpom kamenja a žig se nalazi lijevo dolje u kamenu, oznake nema.