ponedjeljak, 22. studenoga 2021.

Dalmatinska Zagora, vrh Glavaš. studeni 2021.

Vrh Glavaš nalazi se na hrvatskoj strani Kamešnice, visine je 1308 m. i nalazi se iznad Gornji Korita u Dalmatinskoj Zagori. Ishodište za uspon na vrh Glavaš uobičajeno je iz sela Donja Korita u kojem se nalazi i planinarska kuća Orlovac. Ovog puta mi smo nastavili vožnju uskom najprije asfaltnom a kasnije makadamskom cestom prema zaravni Blaca. Na završetku zaravni Blaca postoji mjesto za parking više vozila, ovdje smo ostavili vozilo i nastavili put makadamskom cestom nekoliko stotina metara sve do označenog skretanja lijevo prema Glavašu a nastavak prema vrhu Konj na bosanskoj strani Kamešnice.

Od ovog mjesta planinarska staza vodi najprije travnatom livadom sve do lokve pa nastavlja niskom makijom do križanja putova, lijevo za Glavaš a desno za Kamešnicu. Put za Glavaš nastavlja se nešto oštrije kroz visoku makiju i nisku bukovu šumu. Ovaj dio uspona nije dugačak i vrlo brzo se izlazi na proplanak kojim se dolazi do grebena podno vrha. Od grebena do vrha put vodi po krupnim kamenim gromadama. Obzirom da je ovaj uspon sredinom jeseni trava i niska makija, koje se nalaze u početku uspona sve do izlaska na kameniti dio, nisu prekrivale markacije koje se nalaze na kamenju tako da su bile odlično vidljive. Vrh je obilježen hrpom posloženog kamenja s napisanim nazivom i visinom te žigom ugrađenim u jedan kamen. Povratak sam nastavio suprotnom stranom od dolaska opet prema visoravni Blaca koji istu visoravan zaokružuje i izlazi na cestu, tako da na kraju ispada jedna lijepa kružna staza.

Mjesto za parking vozila na kraju livade Blaca i nastavak puta.

Križanje putova, lijevo prema Kamešnici i Glavašu a ravno prema Konju.

Lokva

Križanje putova, lijevo prema Glavašu a desno prema Kamešnici.

Vrh Glavaš

Pogled s vrha

Vikend kuće u podnožju planine.

Silazak s vrha na suprotnu stranu.

Smjerokaz prema visoravni Blaca.

Pogled prema livadi

Izlaz na cestu i nastavak lijevo pored livade.