utorak, 15. listopada 2019.

Mosor - Veliki Kabal i Vickov stup, listopad 2019.

Uspon prema  Velikom Kabalu te nastavno prema Vickovom stupu započet je u naselju Sitno Gornje, isto mjesto ishodište je za uspone na vrhove Mosora te prema planinarskom dom Umberto Gorometta. Staza vodi kroz mjesto te se u nastavku oštrije uspinje stepenicama i građenom dijelom sve do nezavršene makadamske ceste prema domu. Put se u nastavku uspinje djelomično kamenjarom a pri kraju dobro građenom planinarskom stazom koja gotovo polegnuta prolazi kroz borovu šumu, lijepim livadnim dijelom te malim usponom do planinarskog doma Umberto Girometta. Od doma staza nastavlja krškom goleti oštrije se uspinjući sve do visoke šumske makije te do borove šume koja je pogodna za odmor. Nakon izlaska iz šume nastavlja se kamenjarom sve do vrha Veliki Kabal. Vrh je obilježen visokim drvenim križem i vidljiv je iz daleka, kontrolna je točka HPO-a a žig i upisna knjiga nalaze se desetak metara nakon križa.

U nastavku potrebno se vratiti stotinjak metara istim putom sve do križanja na kojem je označen smijer desno prema Vickovom stupu. Staza vodi kamenjarom i hrptnim dijelom te je potreban  oprez pri kretanju, vidljiv je tijekom cijelog puta jer se na vrhu nalazi sklonište slično onomu na Triglavu a sada i na vrhu Sinjal na Dinari. Sva križanja na stazi dobro su označena kao i cijeli put, tako da ne mogu zalutati ni oni koji Mosor pohoduju u japankama.

Sitno Gornje

Lagane pripreme za uspon.

I put pod noge.

Najprije kroz selo

pa stazom iznad kuća

sve do makadamske ceste te nastavak lijevo označenom planinarskom stazom pored markacije.

Livada podno planinarskog doma Umberto Girometta.

Planinarski dom Umberto Girometta.

Desno od doma uređena planinarska staza prema Velikom Kabalu.

Jednim dijelom put vodi kroz gusto raslinje

i ulazi u šumu koja je pogodna za odmor i zaštitu od sunca.

Staza je dobro markirana vidljivim oznakama.

Nadomak vrha

Vrh Veliki Kabal, žig vrha i upisna knjiga nalaze se desetak metara nakon križa.

Povratak stotinjak metara istom stazom do križanja i smjerokaza prema Vickovom stupu.

Nastavak hrptenim dijelom.

Staza vodi preko vrha Ljubirna.

Vickov stup

Nastavak dalje prema domu Umberto Girometta.

Nakon noćenja odlazak iz doma u jutarnjim satima prema Sitno Gornjem.

Na svakom koraku vidljivi tragovi prošlogodišnjeg požara( 2018 god.) koji je opustošio Mosor.