četvrtak, 31. listopada 2019.

Triglav - staza, Rudno polje - Vodnikov dom - Planika - Triglav - Kredarica, listopad 2019

Triglav je najviši vrh u Sloveniji i Julijskih Alpi, visok je 2864 metra i nalazi se u Nacionalnom parku Triglav. U podnožju Triglava, nedaleko od vrha, nalazi se nekoliko planinarskih domova koji se mogu koristiti za odmor i pripremu za uspon, domovi pružaju usluge noćenja i prehrane i dobro su opskrbljeni.
Nakon silaska s autoceste Ljubljana – Jesenice na izlasku prema Bledu, nastavlja se vožnja do Rudnog polja na Pokljuki, vožnju nastaviti makadamskom cestom do križanja na kojem treba skrenuti desno i voziti do kraja, na kraju se nalazi proširenje koje je dovoljno za parking više vozila. Put vodi desno u šumu prema planini Konjščica, uz potok Ribnica i izlazi na planinske pašnjake na kojima se nalazi pastirska kuća i nekoliko pomoćnih objekata. Dalje prateći markacije staza vodi prema Vodnikovom domu stalno dobivajući i gubeći na visini, nešto strmije do Studorskog prevala a nastavak laganijim dijelom do Vodnikovog doma. Nakon Vodnikovog doma staza se blago uspinje sve do križanja planinarskih putova, lijevo prema planinarskom domu Planika a desno prema planinarskom domu Kredarica. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo a staza se oštrije uspinje sve do doma. Nakon Planike staza najprije vodi siparom pod mali Triglav a dalje kamenjarom, sajlama i klinovima sve do vrha Triglava. Povratak istim putom do križanja staza, desno Planika a ravno prema Kredarici, nastavak prema Kredarici. Tijekom cijelog puta prostiru se prekrasni i nezaboravni vidici.

Vodopad potoka Ribnica

Livada s pastirskom kućom.

Pogled prema Studorskom prevalu.

Uvijek pogled prema Triglavu.

Planinarski domovi Planika i Kredarica u podnožjima Triglava.

Vodnikov dom

Dom Planika

Pogled prema Kredarici

Kapelica Marije Snježne na Kredarici u kojoj se nalazi spomen ploča blaženog Alojzija Stepinca.