srijeda, 30. listopada 2019.

Žumberak - Pliješ i Ječmište, listopad 2019

Park prirode Žumberak ili Žumberačko gorje nalazi se na sjeverozapadnom djelu Hrvatske i prati  državnu granicu Hrvatske i Slovenije. Gorje je bogato biljnim i životinjskim svijetom, prevladava bjelogorična šuma uz manji dio crnogorice. Široke šumske livade u proljeće su prepune predivnog cvijeća. Zajedno sa Samoborskim gorjem 1999. godine Žumberačka gora proglašena je Parkom prirode.

Uspon za naslovne vrhove započet je u Sošicama, u središtu mjesta nalazi se dovoljno mjesta za parking vozila. Planinarska staza vodi desno asfaltnom cestom i nastavlja lijevo na prvom križanju. Vrlo brzo cesta prelazi u makadamsku i nakon petstotinjak, desno, smjerokaz upućuje na crnogorični šumovit dio. Planinarska staza u nekoliko navrata presijeca makadamsku cestu i nakon 40-ak minuta dolazi se do planinarskog doma Vodice. Desno od pl. doma vodi staza na vrh Pliješ, najprije šumskom cestom koja kasnije prelazi u planinarsku stazu i vodi sve do vrha. Vrh je travnata zaravan na kojoj se nalazi smjerokaz prema ostalim vrhovima te žig vrha. Nastavak prema Ječmištu vodi desno travnatim livadama te šumskom stazom sve do vrha na kojem se nalazi metalna cijev sa smjerokazima i žigom vrha. S vrhova nema posebnih vidika a cijela staza dobro je označena.

Centar Sošica

Mjesto za parking vozila.

Lijevo na križanju

Napuštanje makadamske cesta u nastavak šumskim dijelom.

Prijelaz preko makadamske ceste.

Planinarski dom Vodice

Desno od doma nastavak puta prema vrhu Pliješ,

Vrh Pliješ

Nastavak puta prema vrhu Ječmište poludesno livadom.

Dolazak do makadamske ceste, pogled unazad na prijeđeni put. s Ječmišta prema pl. domu Vodice povratak cestom skraćuje i olakšava put.